Dlaczego AIR?

Masowe wprowadzenie technologii i rozwiązań Internetu Rzeczy (ang. Internet of Things, IoT) oznacza rewolucję nie tylko w informatyce, ale także, a może przede wszystkim, w gospodarce i życiu codziennym. Małe i niewidoczne urządzenia IoT, w myśl zasad podanych jeszcze w ubiegłym wieku przez amerykańskiego profesora psychologii Marka Weisera, mają pomagać ludziom w pracy, w podróży i w domu. Urządzenia takie są w dużej mierze autonomiczne i obdarzone swoistą „inteligencją”, co pozwala im podejmować pewne decyzje bez bezpośredniej ingerencji ze strony człowieka. Przestają nas już dziwić autonomiczne pojazdy, które „same” poruszają się po drogach, automatyczne urządzenia gospodarstwa domowego, które decydują o tym, co zjemy na obiad zgodnie z najbardziej odpowiednią dla nas dietą, czy telewizory, które „same” wybierają dla nas filmy do oglądania na podstawie naszego nastroju i okoliczności. Zaprojektowanie i kontrola takich urządzeń jest dużym wyzwaniem, które wymaga wszechstronnej wiedzy z wielu dziedzin – od fizyki sensorów, przez informatykę i telekomunikację, po ekonomię, marketing i zarządzanie. Kierunek Aplikacje Internetu Rzeczy (AIR) jest właśnie poświęcony takiej szerokiej edukacji, która ma za zadanie wykształcić osoby odpowiedzialne za rozwój Internetu Rzeczy i jego obszarów aplikacyjnych. Na rynku pracy już w tej chwili istnieje olbrzymie zapotrzebowanie na tego typu specjalistów, a można spodziewać się, że potrzeby te będą się błyskawicznie zwiększać.

Jeśli chcesz uczyć się technologii i rozwiązań, które są w tej chwili uważane za „najgorętsze” i najbardziej obiecujące – zastanów się nad wyborem kierunku Aplikacje Internetu Rzeczy. Nie musisz się bać technologii i projektowania wielopoziomowego – od sprzętu i bazowego oprogramowania do modelu biznesowego i analizy rynku. Wszechstronne wykształcenie i orientacja w nowych rozwiązaniach na pewno przydadzą Ci się w przyszłej karierze zawodowej.

Zapraszamy!

Koordynator kierunku: dr hab. inż. Jarogniew Rykowski, prof. nadzw. UEP 

wraz ze współpracownikami z Katedry Technologii Informacyjnych UEP i Wydziału Fizyki UAM