Drużyna z UEP i UAM w Top 5 Europy i Top 100 Świata w konkursie Google Online Marketing Challenge

Studenci kierunku Techniczne Zastosowanie Internetu (aktualnie – Aplikacje Internetu Rzeczy) prowadzonego wspólnie przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza znaleźli się w Top 5 Europy konkursu Google Online Marketing Challenge oraz w czołówce Top 100 na świecie, pokonując tysiące innych zespołów z całego świata. 

Skład zwycięskiego zespołu:
  • Marianna Wiśniewska – kapitan, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Małgorzata Janińska – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Norbert Leśniewski – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Paweł Frieske – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Milena Sobolewska – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Anna Szklarek – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Start zespołu w konkursie odbywał się w ramach zajęć z przedmiotu Technologie E-Commerce – Marketing Internetowy, prowadzonych na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza przez dr. Wojciecha Czarta

Zespoły biorące udział w konkursie miały za zadanie przygotować kampanię dla wybranej firmy w systemie płatnych linków Google AdWords. Zespół z Poznania przygotował trzytygodniową kampanię dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego Wioldar (www.wioldar.com) zajmującego się sprzedażą i montażem usług związanych z ogrzewaniem i wentylacją mieszkań.

Kampania została przeprowadzona w dniach 20.05 – 9.06.2011 r., jednakże przygotowania do niej były prowadzone przez cały rok. Przygotowanie kampanii polegało na wybraniu odpowiedniej strategii, skonstruowaniu reklam i słów kluczowych, dla których reklamy te mają się wyświetlać oraz nałożeniu na nie ograniczeń czasowych i budżetowych.