@ {3648, title = { Uniwersytet Trzeciej Generacji : stan i perspektywy rozwoju}, year = {2013}, pages = {235-248}, publisher = {Europejskie Centrum Wspierania Przedsi{\k e}biorczo{\'s}ci Sp. z o.o.}, chapter = {Analiza por{\'o}wnawcza system{\'o}w zarz{\k a}dzania nauczaniem na Uniwersytecie Trzeciej Generacji}, abstract = {Uniwersytet Trzeciej Generacji, bior{\k a}c przyk{\l}ad z innych przedsi{\k e}biorstw, powinien optymalizowa{\'c} procesy wewn{\k a}trz organizacji. Jednym z g{\l}{\'o}wnych proces{\'o}w wyst{\k e}puj{\k a}cych w o{\'s}rodku akademickim jest spos{\'o}b przeprowadzania i organizacji zaj{\k e}{\'c} dydaktycznych. W celu usprawnienia procesu dydaktycznego uniwersytet mo{\.z}e wdro{\.z}y{\'c} system informatyczny, kt{\'o}ry b{\k e}dzie dopasowany do jego potrzeb. Na rynku dost{\k e}pnych jest wiele rozwi{\k a}za{\'n} informatycznych wspomagaj{\k a}cych proces nauczania {\textendash} zar{\'o}wno komercyjnych, jak i bezp{\l}atnych. W artykule dokonano analizy por{\'o}wnawczej wybranych system{\'o}w zarz{\k a}dzania nauczaniem (ang. Learning Management System {\textendash} LMS). Analiza por{\'o}wnawcza zosta{\l}a przeprowadzona z punktu widzenia administratora oraz docelowych u{\.z}ytkownik{\'o}w systemu {\textendash} uczni{\'o}w i nauczycieli. Analiza przedstawia wymagania infrastrukturalne, por{\'o}wnanie funkcji administracyjnych, mo{\.z}liwo{\'s}ci dostosowania systemu do indywidualnych wymaga{\'n} uniwersytetu oraz intuicyjno{\'s}{\'c} interfejsu u{\.z}ytkownika. Zebrane wnioski pozwol{\k a} o{\'s}rodkowi akademickiemu na podj{\k e}cie odpowiedniej decyzji dotycz{\k a}cej wyboru systemu informatycznego wspomagaj{\k a}cego proces nauczania. }, keywords = {e-Learning, Internet, zdalne nauczanie}, isbn = {978-83-63344-27-6}, url = {https://docplayer.pl/550186-Uniwersytet-trzeciej-generacji.html}, author = {Pawe{\l} D{\k a}browski and Jakub Floty{\'n}ski and Wilusz, Daniel}, editor = {Burawski, Dariusz} }