Złota Mysz 2009


Sponsorzy

Bank Zachodni WBK S.A.

eXant Software Polska Sp. z o.o.

Sponsorem edycji konkursu jest tradycyjnie Bank Zachodni WBK S.A. oraz firma eXant Software Polska Sp. z o.o..

Laureaci 2009

Zwycięzcami edycji 2009 zostali:

      • Miejsce 1. Rafał Kędzierski, Marcin Kos, projekt Zawsze tam gdzie Ty – Twój ubezpieczyciel
      • Miejsce 2. Sławomir Leszczyński, Dominik Modrzejewski, projekt NeoTV
      • Miejsce 3. Krzysztof Wrzesiński, Maciej Żytkowiak, projekt CitiPark

Równorzędne wyróżnienia:

      • Joanna Marciniak, Jakub Opałka - projekt Baza leków zamiennych
      • Aleksandra Saporznikow, Dorota Skórczewska - projekt ITeMS – i Ty możesz korzystać
      • Anna Gołaszewska, Małgorzata Hyż - projekt InterBuła
      • Katarzyna Gajda, Monika Czubaj - projekt eInvestigation
      • Mateusz Bąska, Dominik Cygalski - projekt e-kolporter

Edycja 2009

Tegoroczny projekt realizowany w zespołach dwuosobowych przez studentów I roku Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej polega na przedstawieniu i zaimplementowaniu autorskiego pomysłu na e-biznes.

Projekt składa się z czterech etapów:

      • Etap inwestorski - efektem etapu jest sformułowanie briefu inwestorskiego opisującego koncepcję planowanego e-biznesu,
      • Etap biznesowy - efektem etapu jest dokument stanowiący analizę biznesową proponowanego rozwiązania, w skład analizy wchodzi m.in. opis modeli biznesowych, charakterystyka grup docelowych, analiza konkurencji,
      • Etap techniczny - etap obejmuje częściową implementację zaprojektowanego rozwiązania przy wykorzystaniu do tego celu systemu zarządzania treścią Drupal; częścią etapu jest także wykonanie charakterystyki technicznej projektowanego rozwiązania m.in. opis architektury rozwiązania, opis kluczowych funkcji systemu, scenariuszy wykorzystania systemu, określenie struktury systemu;
      • Etap poprojektowy - etap wymagający od studentów zaprezentowania i obrony proponowanego rozwiązania.

Nagrody

Dla laureatów konkursu oraz zespołów wyróżnionych czekają atrakcyjne nagrody. W tegorocznej edycji konkursu każdy członek nagrodzonego zespołu otrzymuje:

    Miejsce 1. Notebook Asus Eee PC 900
    Miejsce 2. Smartphone Asus P320
    Miejsce 3. iPod Touch 2gen 8GB

Przewidziano także pięć wyróżnień, za które nagrodami są odtwarzacze MP4 Eon Cineo 8.


O konkursie

Katedra Technologii Informacyjnych jest organizatorem Konkursu o Złotą Mysz dla studentów I roku Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Odbyło się już dziewięć edycji Konkursu. Do roku 2007 Konkurs był adresowany do studentów I roku Wydziału Zarządzania uczęszczających na zajęcia z przedmiotu Techniki internetowe, obecnie uczestnikami konkursu są studenci I roku Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej uczęszczający na zajęcia z przedmiotu Technologie informacyjne.

Konkurs polega na przygotowaniu indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych profesjonalnych projektów biznesowych z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjnych i mobilnych. Dotychczas w konkursie wzięło udział blisko 5 tys. studentów. Oprócz głównego sponsora konkursu, Banku Zachodniego WBK S.A., towarzyszącemu Złotej Myszy od pierwszej edycji, konkurs sponsorowały takie firmy, jak: eXant, TALEX S.A., portal finansowy Expander.pl, PTK Centertel oraz ERA GSM. Sponsorzy ufundowali dla laureatów cenny sprzęt komputerowy i elektroniczny, którego wartość przekroczyła łącznie 50 tys. złotych.