Ewa Wysocka
Przygodę z e-biznesem rozpoczęłam chyba dość niestandardowo ... Podczas studiów na Wydziale Zarządzania UEP moją główną pasją były dalekie podróże, a zainteresowaniem biznesowym był marketing. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że te dwie pasje ciężko będzie połączyć. Okazało się jednak, że wcale nie musi to być takie trudne...
Na początku 5 roku studiów wyjechałam na praktykę studencką do Kuala Lumpur w Malezji, dzięki programowi międzynarodowych praktyk AIESEC. Pracując przez 7 miesięcy w jednej z azjatyckich firm, natknęłam się na ludzi z nietypowej międzynarodowej firmy, zajmującej się e-biznesem. Ich praca polegała na tworzeniu rocznie kilku do kilkunastu niewielkich e-biznesów, opartych na sprzedaży niszowych produktów informacyjnych. Zespół składał się z kilkudziesięciu młodych pasjonatów e-marketingu, którzy dzięki charakterowi swojej pracy i specyfice firmy, łączyli pracę z nauką i podróżami. Od razu wiedziałam, że to miejsce dla mnie. Postanowiłam więc przedłużyć mój pobyt w Malezji i dołączyć do zespołu.
Za miesiąc upływa mój drugi rok w firmie MindValley (www.mindvalley.com). Od roku pracuję na stanowisku Online Business Managera. Jestem odpowiedzialna za prowadzenie dwóch istniejących platform e-biznesowych i wprowadzanie nowych produktów na rynek internetowy. Pracuję z fascynującymi ludźmi, uczę się od najlepszych ekspertów e-marketingu na świecie oraz mam możliwość realizacji moich podróżniczych pasji.
Ponad rok temu zapukałam do biura Pana Profesora Wojciecha Cellarego w nadziei, że zgodzi się zostać promotorem mojej pracy magisterskiej, którą chciałam oprzeć na wiedzy i doświadczeniu zgromadzonym podczas pracy w MindValley. Dzięki Panu Profesorowi udało mi się napisać interesującą pracę na temat możliwości jakie strategie e-marketingu dają przedsiębiorcom internetowym. Pan Profesor zainspirował mnie także do podjęcia próby przeniesienia tego, czego nauczyłam się w MindValley, na rynek polski. Dlatego rozpoczęłam pracę nad dwoma serwisami internetowymi, które będą sprzedawać produkty informacyjne odbiorcom polskojęzycznym. Serwisy stratują w połowie nadchodzącego roku i już nie mogę się doczekać pierwszych rezultatów.
Ewa Wysocka
Rok ukończenia studiów: 2010