Złota Mysz 2010
Laureaci 2010
Zwycięzcami edycji 2010 zostali:
- Miejsce 1. Karol Drapala, Adam Frątczak, projekt Urban gallery
- Miejsce 2. Miłosz Kamiński, Grzegorz Kowalski, projekt Oszczedzam.pl
- Miejsce 3. Monika Koprowska, Katarzyna Koziarz, projekt MedycznaAsystenka
Równorzędne wyróżnienia:
- Artur Andersz, Bartosz Matuszewski - projekt e-Wycieczka
- Anita Madaj, Milena Stróżyna - projekt e-Rachunki
- Patryk Korneluk, Filip Kotlarz - projekt Szybkość i precyzja
- Mateusz Szajdak, Marta Tuliszka - projekt Super-guide
- Kamila Wójcik, Olga Żabińska - projekt Together we can more
Edycja 2010
Tegoroczny projekt realizowany w zespołach dwuosobowych przez studentów I roku Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej polega na przedstawieniu i zaimplementowaniu autorskiego pomysłu na e-biznes.
Projekt składa się z czterech etapów:
- Etap inwestorski - efektem prac w ramach etapu jest sformułowanie szkicu inwestorskiego przedstawiającego koncepcję planowanego e-biznesu,
- Etap biznesowy - efektem prac w ramach etapu jest dokument stanowiący analizę biznesową proponowanego rozwiązania; w skład tej analizy wchodzi m.in. opis modeli biznesowych, charakterystyka grup docelowych, analiza konkurencji,
- Etap techniczny - etap obejmuje częściową implementację zaprojektowanego rozwiązania przy wykorzystaniu do tego celu systemu zarządzania treścią Drupal; częścią etapu jest także wykonanie charakterystyki technicznej projektowanego rozwiązania m.in. opis architektury rozwiązania, opis kluczowych funkcji systemu, scenariuszy wykorzystania systemu;
- Etap poprojektowy - etap wymagający od studentów zaprezentowania i obrony proponowanego rozwiązania.
Nagrody
Dla laureatów konkursu oraz zespołów wyróżnionych czekają atrakcyjne nagrody. W tegorocznej edycji konkursu każdy członek nagrodzonego zespołu otrzymuje:

Miejsce 1.
Notebook Asus Eee 1005HA

Miejsce 2.
iPod Touch 2gen 16GB

Miejsce 3.
iPod nano 4gen 8GB

Pięć wyróżnień
Creative Zen Mozaic EZ100 8GB.
O konkursie
Katedra Technologii Informacyjnych jest organizatorem Konkursu o Złotą Mysz dla studentów I roku Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Odbyło się już dziesięć edycji Konkursu. Do roku 2007 Konkurs był adresowany do studentów I roku Wydziału Zarządzania uczęszczających na zajęcia z przedmiotu Techniki internetowe, obecnie uczestnikami konkursu są studenci I roku Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej uczęszczający na zajęcia z przedmiotu Technologie informacyjne.
Konkurs polega na przygotowaniu indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych profesjonalnych projektów biznesowych z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjnych i mobilnych. Dotychczas w konkursie wzięło udział blisko 5 tys. studentów. Oprócz głównego sponsora konkursu, Banku Zachodniego WBK S.A., towarzyszącemu Złotej Myszy od pierwszej edycji, konkurs sponsorowały takie firmy, jak: eXant, TALEX S.A., portal finansowy Expander.pl, PTK Centertel oraz ERA GSM. Sponsorzy ufundowali dla laureatów cenny sprzęt komputerowy i elektroniczny, którego wartość przekroczyła łącznie 50 tys. złotych.