Mikołaj Maik
Więcej informacji: |
mgr Mikołaj Maik
Asystent
email: maik[at].ue.poznan.pl
pokój: 1.5 CEUE
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9128-9617
MIKOŁAJ MAIK otrzymał w 2019 roku tytuł licencjata na kierunku Informatyka i Ekonometria na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a w 2021 roku tytuł magistra na międzyuczelnianym kierunku Aplikacje Internetu Rzeczy realizowanym wspólnie przez Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydział Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Tytuł pracy magisterskiej: "Metody interakcji z wirtualnym środowiskiem w symulacjach szkoleniowych". W roku 2021 rozpoczął pracę na stanowisku asystenta w Katedrze Technologii Informacyjnych.
Projekty badawcze
- "Rozbudowa systemu zwiększania kompetencji pracowników służb technicznych z zastosowaniem technik rzeczywistości wirtualnej" na zlecenie Enea Operator Sp. z o.o., 01.2024 - obecnie.
- "COMET (Creation and exploration of multimedia environments and content for training staff in Industry 4.0 with virtualand augmented reality and domain knowledge representation)". Opracowanie systemu szkoleniowego wykorzystującego wirtualną i wzbogaconą rzeczywistość, projekt finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - Program LIDER (LIDER/55/0287/L-12/20/NCBR/2021), 03.2022 - obecnie
- "Elastyczny system zwiększania kompetencji pracowników służb technicznych z zastosowaniem technik rzeczywistości wirtualnej", numer projektu: 51101-21-62, instytucja przyznająca: NCBR, 2019 – 2022.
- Opracowanie systemu wirtualnej rzeczywistości „VR Elektryk” (VRE) przeznaczonego do prowadzenia zajęć praktycznych dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli. System posłuży do realizacji symulowanych szkoleń w zakresie prac pod napięciem (PPN) na infrastrukturze średniego i niskiego napięcia.
- "System konfiguracji wizualizacji produktów w wirtualnym salonie wystawowym" na zlecenie Amica S.A. Opracowanie wirtualnego salonu z możliwością konfiguracji i wizualizacji produktów, 04.2019 - 07.2019,
- "System interaktywnej wizualizacji produktów Amica S.A. w środowiskach VR i AR" na zlecenie Amica S.A. Rozwój systemu wizualizacji z wykorzystaniem technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, 03.2019 - 04.2019.
- "System interaktywnej wizualizacji produktów Amica S.A." na zlecenie Amica S.A. Opracowanie interaktywnego systemu do wizualizacji produktów firmy, 10.2018 - 02.2019.
Dydaktyka
- Opiekun koła naukowego SKN GameDev, nauka studentów tworzenia aplikacji działających w środowiskach 3D/VR/AR, prowadzenie projektów, przygotowanie studentów do udziału w konkursach i konferencjach naukowych.
- Organizacja oraz prowadzenie warsztatów "Wirtualne Światy" w ramach Nocy Naukowców.
- Prowadzenie warsztatów w pracowni wirtualnej rzeczywistości w ramach Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki.
- Prowadzone zajęcia: Projektowanie aplikacji multimedialnych, Technologie i Systemy multimedialne, Programowanie komputerów 1, Programowanie komputerów 2, Bazy danych, Technologie Informacyjne
Obszary zainteresowań
- Wykorzystanie wirtualnej i wzbogaconej rzeczywistości w biznesie
- Systemy multimedialne
- Produkcja gier
- Wirtualne światy
- Interfejsy użytkownika
Nagrody i wyróżnienia
- 02.2024 - Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności wdrożeniowej
- 01.2019 - Stypendium ministra za wybitne osiągnięcia na rok 2018/2019
- 06.2018 - I miejsce w VR Hackathonie za najlepszy projekt w kategorii "Interactive 3D visualization of one of the building of the Poznań University”
- 05.2018 – II miejsce w Hackathonie „My Digital Footprint” za projekt „System rekrutacji XXI wieku”