Mikołaj Maik
Więcej informacji: |
mgr Mikołaj Maik
Asystent
email: maik[at]kti.ue.poznan.pl
pokój: 1.5 CEUE
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9128-9617
MIKOŁAJ MAIK otrzymał w 2019 roku tytuł licencjata na kierunku Informatyka i Ekonometria na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a w 2021 roku tytuł magistra na międzyuczelnianym kierunku Aplikacje Internetu Rzeczy realizowanym wspólnie przez Instytut Informatyki i Ekonomii Ilościowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydział Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Tytuł pracy magisterskiej: "Metody interakcji z wirtualnym środowiskiem w symulacjach szkoleniowych". W roku 2021 rozpoczął pracę na stanowisku asystenta w Katedrze Technologii Informacyjnych.
Projekty badawcze
- Elastyczny system zwiększania kompetencji pracowników służb technicznych z zastosowaniem technik rzeczywistości wirtualnej, numer projektu: 51101-21-62, instytucja przyznająca: NCBR, 2019 – 2022.
- COMET (Creation and exploration of multimedia environments and content for training staff in Industry 4.0 with virtualand augmented reality and domain knowledge representation). Projekt finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - Program LEADER - 12 edycja konkursu.
- Opracowanie systemu wirtualnej rzeczywistości „VR Elektryk” (VRE) przeznaczonego do prowadzenia zajęć praktycznych dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli. System posłuży do realizacji symulowanych szkoleń w zakresie prac pod napięciem (PPN) na infrastrukturze średniego i niskiego napięcia.
- Opracowanie systemu interaktywnej wizualizacji produktów Amica S.A. w środowiskach VR i AR, numer projektu: 51101-7-63, instytucja przyznająca: Amica S.A. 2019 – 2019
Dydaktyka
- Opiekun koła naukowego SKN GameDev. Nauka studentów podstaw obsługi silnika graficznego Unity, tworzenia modeli 3D z wykorzystaniem programu Blender oraz tworzenia aplikacji działających w środowiskach VR i AR.
- Organizacja oraz prowadzenie warsztatów "Wirtualne Światy" w ramach Nocy Naukowców.
- Prowadzenie warsztatów w pracowni wirtualnej rzeczywistości w ramach Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki.
- Prowadzone zajęcia: Projektowanie aplikacji multimedialnych, Systemy multimedialne, Programowanie komputerów 1, Programowanie komputerów 2, Bazy danych, Technologie Informacyjne
Obszary zainteresowań
- Wykorzystanie wirtualnej i wzbogaconej rzeczywistości w biznesie
- Systemy multimedialne
- Produkcja gier
- Internet rzeczy
Nagrody i wyróżnienia
- 01.2019 - Stypendium ministra za wybitne osiągnięcia na rok 2018/2019
- 06.2018 - I miejsce w VR Hackathonie za najlepszy projekt w kategorii "Interactive 3D visualization of one of the building of the Poznań University”
- 05.2018 – II miejsce w Hackathonie „My Digital Footprint” za projekt „System rekrutacji XXI wieku”