Analiza porównawcza systemów zarządzania nauczaniem na Uniwersytecie Trzeciej Generacji

TytułAnaliza porównawcza systemów zarządzania nauczaniem na Uniwersytecie Trzeciej Generacji
Publication TypeBook Chapter
Year of Publication2013
AuthorsDąbrowski, P., J. Flotyński, and D. Wilusz
EditorBurawski, D.
Secondary Title Uniwersytet Trzeciej Generacji : stan i perspektywy rozwoju
Pagination235-248
PublisherEuropejskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości Sp. z o.o.
CityPoznań
ISBN Number978-83-63344-27-6
Słowa kluczowee-Learning, Internet, zdalne nauczanie
Abstract

Uniwersytet Trzeciej Generacji, biorąc przykład z innych przedsiębiorstw, powinien optymalizować procesy wewnątrz organizacji. Jednym z głównych procesów występujących w ośrodku akademickim jest sposób przeprowadzania i organizacji zajęć dydaktycznych. W celu usprawnienia procesu dydaktycznego uniwersytet może wdrożyć system informatyczny, który będzie dopasowany do jego potrzeb.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań informatycznych wspomagających proces nauczania – zarówno komercyjnych, jak i bezpłatnych. W artykule dokonano analizy porównawczej wybranych systemów zarządzania nauczaniem (ang. Learning Management System – LMS). Analiza porównawcza została przeprowadzona z punktu widzenia administratora oraz docelowych użytkowników systemu – uczniów i nauczycieli. Analiza przedstawia wymagania infrastrukturalne, porównanie funkcji administracyjnych, możliwości dostosowania systemu do indywidualnych wymagań uniwersytetu oraz intuicyjność interfejsu użytkownika. Zebrane wnioski pozwolą ośrodkowi akademickiemu na podjęcie odpowiedniej decyzji dotyczącej wyboru systemu informatycznego wspomagającego proces nauczania.

URLhttps://docplayer.pl/550186-Uniwersytet-trzeciej-generacji.html